תיקון או התקנה?
תיקון או התקנה? השווה מחירים, בחר טכנאי וחסוך בגדול.

מזגן לא מחמם

הגיעה תקופת החורף והחלטתם להפעיל את המזגן על חימום, אך לפתע גילתם כי הוא לא מחמם או רק באופן חלקי ולא מספק? לפניכם מאגר מידע המכיל את הסיבות והפתרונות לכך.

המזגן לא מחמם אבל כן מקרר, איך זה יכול להיות?

תתפלאו לגלות כי מזגן שכן מקרר חייב גם לחמם, ככל הנראה קיימת סיבה שכיחה כלשהי לכך שהוא לא מצליח לחמם כראוי את החלל, נתחיל באחת מן הבעיות הנפוצות והפתירות ביותר, פקדים ושלטים: השלט צריך להיות מקוון על טמפטורה מעל 27 מעלות וזאת כאשר הוא נמצא על ה"MODE" הנכון, (בדרך כלל שמש) ולא על מצב קירור או מצב טיפה, אם המזגן לא מגיב לשינוי, נתקו אותו מהחשמל ונסו להגדיר אותו בשנית.

 

חשוב עוד לבדוק כי המזגן מגיב לשלט וקולט אותו, לעיתים מה שמציג השלט לא עבר בפועל אל המזגן עצמו. סיבה נוספת היא בלאי של סליל החימום של המזגן, כאשר תפקידו להעביר את המזגן ממצב קירור לחימום, לעיתים בעת בלאי הוא נהרס ולא מצליח להכניס את המזגן לפעולה המתאימה.

הזמן לא מחמם בחורף

כמה צריך לעלות תיקון למזגן שאינו מחמם?

אם הזמנתם טכנאי מזגנים באופן מיידי ולא ביררתם לעומק האם זוהי בעיה של הגדרה או פשוט השהייה של המזגן. הטכנאי יסביר לכם בדיוק כיצד להגדיר את המזגן ויראה לכם שהוא אכן עובד (במידה והכל תקין) ויעלה לכם כ-150 עד 200 ש"ח, כעלות ביקור.

 

אם מדובר על משאבת חום שהתקלקלה, המחיר יכול לנוע בין 600 - 800 שקלים בעבור תיקון המזגן. במידה ומדובר על תיקון חיישן טמפרטורה המחיר ינוע בין 300 - 400 ש"ח, על פי מחירון מיזוגי.


מחיר ממוצע לתיקון מזגן שאינו מחמם

מחיר ממוצע לתיקון מזגן שאינו מחמם: 475 ₪

טווח מחיר גבוה 800 ₪

טווח מחיר נמוך 150 ₪

מדוע בשיא החורף המזגן לא מחמם מספיק?

בדרך כלל על מנת להיכנס לפעולת החימום למזגן לוקח מספר דקות עד שהוא בכלל מתחיל להוציא אוויר, אך גם כאשר מאוד קר בחוץ הוא לא מחמם אתכם מספיק? ראשית וודאו כי החדר סגור ובצעו את הבדיקה באופן מעמיק יותר כך, לאחר מכן בדקו כי הפילטריים נקיים ולא מלאים באבק. אם ניסיתם לנקות את הפילטרים ייתכן שיש צורך להזמין ניקוי מזגנים מקצועי.

 

עוד סיבה שכיחה ביותר היא חסימה של המדחס, בשקית או בעלים, הסיבה שבעת חימום לכלוך חיצוני עשוי להפריע הוא כי המדחס מסתובב באופן הפוך ובעצם מכניס את האוויר פנימה ולא כלפי חוץ כפי שהוא מקרר, לכן הוא בעצם מבצע פעולת "שאיבה" וכאשר ישנם דברים שמפריעים לו לעשות זאת הוא לא מחמם מספיק.

טכנאי מזגנים זמין לכם כעת,
השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-6052500

האם צריך להגדיר משהו למזגן חדש שאינו מקרר?

מלבד ההגדרות הבסיסיות של הפקדים והשלטים למצב המתאים לחימום אין צורך בביצוע פעולה כלשהי גם כאשר המזגן חדש לעומת ישן, במידה ואתם נתקלים בתקלה כלשהי רצוי להתייעץ עם מוקד השירות ממנו רכשתם את המזגן, בין אם זה טורנדו, תדיראן, אלקטרה וכו'. במידה ולא צלחתם, רצוי לנצל את תקופת האחריות שלכם ולהזמין טכנאי לפתרון התקלה.

מה קורה כאשר מזגן אינו מקרר ואינו מחמם כלל?

כאשר המזגן מוציא רק אוויר דל, ככל הנראה שקיימת תקלה המצריכה ביקור טכנאי מזגנים בביתכם, זה יכול להיות התקלה השכיחה ביותר שהיא איבוד גז במזגן, עלות התיקון נעה בין 300 - 450 ש"ח, ייתכן כי זה הכבל של המזגן אשר אחראי להכניס את המדחס לפעולה על מנת לתקן זאת צריך לשלם בין 500 - 650 ש"ח, אם הלך המדחס זה כבר סיפור אחר של כמה מאות שקלים ואף יכול להגיע לרף של ה-1,000 ש"ח.

 

לעיתים במצב שכזה כדאי לשקול רכישה של מזגן חדש, אך אל תאבדו עוד תקווה קיימת אפשרות נוספת! ייתכן כי הגדרות השלט שלכם לא נכונות והפקד לא קולט את מה שמשדר לו השלט, לכן רצוי לבדוק את עינית המזגן וכיצד היא מגיבה לשינוי מצבים על פי השלט שלכם, למידע נוסף על למה המזגן לא מקרר בקרו בעמוד הבא.

מהי הסיבה כשמנורה מהבהבת במזגן ואין חימום?

כאשר מנורה ירוקה מהבהבת בעת שימוש במזגן על מצב חימום היא מתריעה על תקלה, במרבית המקרים שניתקל במנורה מהבהבת ככל הנראה שהמזגן מחמם ומספיק לעיתים תכופות או לא מחמם מספיק ואם בכלל, הנורית בעצם אומרת לנו על תקלה במעבה או בחיישן, ייתכן גם תקלה במערכת ההגנה של המדחס עצמו, אך במרבית המקרים לא מדובר על תקלה במדחס.

 

כמו כן, במזגנים חדשים יש איתור תקלות מורחב יותר וייתכן כי חסר גז, אם אתם נתקלים בנורה מהבהבת במזגן חדש (2-4 שנים אחרונות), רצוי להתקשר למוקד החברה ממנו רכשתם על מנת לקבל מידע ספציפי על פי צבע הנורה. כמו כן, תוכלו לקרוא על עוד על נושא זה במדריך שהכנו בנושא של נורה מהבהבת במזגן.

שאלות נפוצות בנושא מזגן שאינו מחמם

למה המזגן לא מחמם אחרי הפסקת חשמל?

ייתכן והמזגן נמצא בהשהייה ויחזור לפעילות לאחר מספר דקות. אם חיכיתם והוא עדיין לא חזר לפעולה, כנראה שנפגע אחד מהרכיבים הבאים: הקבל או משאבת החום ויש להחליפם.


​מה מומלץ לעשות כאשר מזגן ישן לא מחמם?

נדרש לוודא שלא קיימת דליפת גז, לרוב זו תקלה נפוצה במזגנים ישנים.


למה המזגן לא מחמם כשקר בחוץ?

ייתכן שהמנוע של המזגן אשר נמצא בחוץ, קפא. במצב זה נדרש לחכות מספר דקות בעוד המזגן מבצע פעולת הפשרה או להוריד את מידת החום.