תיקון או התקנה?
תיקון או התקנה? השווה מחירים, בחר טכנאי וחסוך בגדול.

למה יש ריח רע מהמזגן?

לפעמים המזגן מוציא ריח רע של עובש, טחב, שתן, שרוף, גז ואפילו ביוב. בעמוד תבינו מה יכולה להיות הסיבה, איך ניתן לתקן וגם איך למנוע להבא.

יש לי ריח רע מהמזגן, למה זה?

ריח רע מהמזגן יכול לקרות כתוצאה ממספר סיבות, נסביר כרגע בקצרה ואחר כך נרחיב על כל סיבה וכל ריח מוזר שהמזגן שלכם יכול להוציא:

  • הצטברות טחב ועובש: הצטברות של טחב ועובש שנוצרו כתוצאה מזה שניקיתם את הפילטרים של המזגן והם לא הספיקו להתייבש כשהחזרתם אותם למזגן. סיבה נוספת לכך היא טפטוף מים מהרדיאטור אל מגש הניקוז של המזגן מה שיכול להוביל להצטברות מים מה שיכול לגרום לעובש.
     
  • אחרי בישול: חלק מהעבודה של המזגן היא לשאוב אוויר מתוך חלל החדר. סיבה נוספת לריח רע מהמזגן בבית שלכם היא שבישלתם לא מזמן והמזגן שאב את הריח של הבישולים ועכשיו מפיץ אותו ברחבי הבית שלכם.
     
  • בעיה במערכת הניקוז: אם יש לכם ריח לא טוב מהמזגן זה יכול גם לקרות כתוצאה מהתקנה לא נכונה של מערכת הניקוז של המזגן אשר אמורה לנקז את המים החוצה ממנו.
     
  • קבל או מנוע שרוף: הרבה פעמים אם יש לכם מנוע או קבל שרוף תריחו ריח שרוף מהמזגן. כדאי גם לבדוק את השקע שאליו מחובר המזגן ולראות אם הוא נשרף וגורם לריח הרע.

ריח של עובש מהמזגן

למה יש לכם ריח של עובש או טחב מהמזגן?
סיבה אפשרית מה הפיתרון? כמה עולה? מי בעל המקצוע?
החזרת פילטרים לחים לאחר ניקוי ניקיון פילטרים וייבוש ראוי 0 - 250 ש"ח אתם או טכנאי מזגנים
       
טפטוף ממזגן מיני מרכזי תיקון צינור סתום או החלפה 300 - 500 ש"ח טכנאי מזגנים

 

אם יש לכם ריח של עובש מהמזגן בהחלט ייתכן שחוש הריח שלכם אינו מטעה אתכם ויש לכם עובש במזגן. דרך נוספת לגלות אם יש לכם עובש במזגן, מה שצריך לעשות הוא לפתוח את המכסה ולראות אם יש נקודות שחורות/ירוקות.

 

אל תדאגו בעיה זו היא פתירה לחלוטין, כל מה שתצטרכו לעשות הוא לנקות את הפילטרים, זה יעשה את העבודה הרבה פעמים. אם עדיין יש ריח של טחב מהמזגן גם לאחר הניקוי כנראה זה הזמן לקרוא לטכנאי מזגנים.

 

ריח רע מהמזגן

יוצא לי ריח שרוף מהמזגן, מה עליי לעשות?

במידה ויוצא לכם ריח שרוף מהמזגן מומלץ לכבות את המזגן ולנתק מהחשמל. עכשיו זה הזמן להבין מאיפה מגיע הריח כדי להבין מה התקלה. יכולות להיות 3 סיבות לכך שיוצא לכם ריח שרוף מהמזגן:

  • קבל מזגן שרוף: קבלן מזגן שרוף בהחלט יכול להביא ריח שרוף והמזגן דואג לפזר את הריח בכל החדר בצורה טובה. במקרה הזה צריך לקרוא לטכנאי מזגנים שיבין איפה נמצא הקבלן השרוף (קבל היחידה הפנימית, קבל המאוורר של המדחס או הקבל של המדחס העצמו) ואז יחליף את קבל המזגן שלכם.
     
  • מנוע שרוף: מנוע שרוף הוא הרבה פעמים תעודת פטירה למנוע או אפילו תעודת פטירה למזגן כולו מפני שהתיקון שלו יכול להיות מאוד יקר. נתחיל מזה שהחלפת מנוע למזגן היא סטנדרטית למזגנים מעל 2 כוח סוס בלבד, אחרת זה הזמן להחליף את המזגן כולו. גם אם יש לכם מזגן יחסית ישן (מעל 8 שנים) אין טעם לתקן את המזגן.
     
  • שקע חשמלי שרוף: יכול להיות שהריח השרוף בכלל לא מגיע מהמזגן, בדקו את השקע החשמלי שאליו מחובר המזגן. אם מזהים את הריח משם או ורואים מעט שחור אז זה הזמן לקרוא לחשמלאי (לא לטכנאי מזגנים).
     
  • מזגן רצפתי: אם יש לכם מזגן רצפתי וחוש הריח שלכם הוביל אתכם אליו יכול להיות שלוח הבקרה שלו שרוף.

 

למה יש ריח שרוף מהמזגן?
סיבה אפשרית מה הפיתרון? כמה עולה? מי בעל המקצוע?
קבל מזגן תקול החלפת קבל מזגן 300 - 650 ש"ח  טכנאי מזגנים
       
מנוע מזגן שרוף החלפה של המנוע או המזגן 700 - 1,250 ש"ח טכנאי מזגנים
       
שקע של המזגן שרוף החלפת שקע 200 - 300 ש"ח חשמלאי
       
מזגן חדש חכו כמה ימים 0 ש"ח אתם

מזגן מוציא ריח של גז

למה יש ריח של גז מהמזגן?
סיבה אפשרית מה הפיתרון? כמה עולה? מי בעל המקצוע?
דליפת גז מזגנים תיקון דליפה ומילוי גז מזגנים 550 - 800 ש"ח טכנאי מזגנים

 

ריח של גז מזגנים מעט מזכיר ריחו של הגז הביתי, מעלה קצת חששות ואכן הוא גם כן מסוכן ועשוי להתלקח. אם אתם שומעים או מריחים גז מהמזגן, ככל הנראה שיש דליפה ביחידה הפנימית או שמילוי הגז נעשה בכמות גדולה מידי ואפילו אפשרות שנוצר ווקום במזגן. בכל אופן במידה ויש ריח גז מהמזגן - יש לכבות אותו ולהזמין טכנאי לטיפול בבעיה.

מזגן מפיץ ריח שתן - מה זה?

למה יש ריח של שתן מהמזגן?
סיבה אפשרית מה הפיתרון? כמה עולה? מי בעל המקצוע?
התפחות פטרייה או עובש ניקוי המזגן 0 - 500 ש"ח אתם או טכנאי מזגנים

 

נכון קצת הזוי שמישהו ישתין לכם בתוך המזגן, אבל זאת לא הבעיה כאן. מזגן עם ריח שתן מעיד על כך שהתפתחה פטרייה בתוך המזגן ככל הנראה מעובש ולחות. הפטריה הזו עושה ריח חמוץ מהמזגן אשר מזכיר לנו שתן. ניקוי המזגן עשוי להיות הפתרון לבעיה. תוכלו לנקות את הפילטרים של המזגן בעצמכם ואם זה לא עובד אז צריך להזמין ניקוי מקצועי. מחיר ניקוי מזגן מקצועי של מזגן עילי הוא בין 400 - 500 ש"ח.

 

ריח של שתן מהמזגן? נסו לנקות אותו

מזגן או ביוב? למה יש ריח ביוב מהמזגן?

ריח מזגן מהביוב יכולים להיגרם מ-2 סיבות כשהעיקרית היא התקנה לא נכונה של המזגן שגרמה לו להיות מחובר למערכת הביוב. סיבה נוספת לכם היא חיה שהשתחלה לצנרת המזגנים שלכם ומצאה את מותה ועכשיו הריח של פגר החיה מתפזר לכם ברחבי הבית. אז מה עושים במקרה של ריח ביוב מהמזגן?

  • התקנת סיפון: על מנת להפריד בין הביוב למזגן שלכם יש צורך להתקין סיפון למזגן. טכנאי מזגנים יתקינו לכם סיפון חדש רק אם מדובר במזגן מיני מרכזי, אם מדובר על מזגן קטן יותר תצטרכו לקרוא לאינסטלטור.
     
  • החלפת סיפון: אתם בטח חושבים "אם הפיתרון כזה פשוט אז למה אין סיפון במזגן תמיד?" ואתם צודקים. בדרך כלל במזגן מיני מרכזי יהיה סיפון, אז ייתכן שאותו הסיפון שיש לכם כבר התחיל להתפורר, לכן תצטרכו להחליף את הסיפון.
     
  • פינוי פגרים: יכול להיות שאם יש ריח מסריח מהמזגן שלכם טכנאי מזגנים לא יוכל לעזור לכם. אם יש לכם פגר של חיה שהחליטה להשתחל בצנרת המזגן שלכם תטרכו להזמין פינוי פגרים. מפנה הפגרים יבוא לפנות את הפגר וישים קץ לריח הביוב.

 

למה יש ריח של ביוב מהמזגן?
סיבה אפשרית מה הפיתרון? כמה עולה? מי בעל המקצוע?
צנרת מזגן מיני מרכזי מחוברת לביוב החלפת או התקנת סיפון למזגן מיני מרכזי 300 - 600 ש"ח טכנאי מזגנים
       
צנרת מזגן עילי מחוברת לביוב התקנת סיפון למזגן עילי 250 - 350 ש"ח אינסטלטור
       
בעל חיים מת בצנרת המזגן פינוי פגרים 200 - 500 ש"ח מדביר / מפנה פגרים

 

טכנאי מזגנים זמין לכם כעת,
השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-6052500

האם ריח רע מהמזגן זה מסוכן?

שאלה טובה, והתשובה היא כמובן "תלוי", אבל לפחות התשובה היא לא "תמיד". צריך להבין מה סוג הריח ומה המקור שלו בשביל להבין האם ריח רע מהמזגן זה דבר מסוכן. אם יש ריח של גז מהמזגן אז כאמור זה יכול להיות מסוכן מפני שהוא יכול להתלקח.

 

בנוסף אם יש ריח של עובש במזגן זה גם לא הכי בריא לדרכי הנשימה שלכם, לכן מומלץ לתקן את הבעיה ולא לנשום יותר מדי עובש. הריחות האחרים פחות מסוכנים בריאותית אבל לא בהכרח פחות נעימים.

רכשתי מזגן חדש ויוצא ממנו ריח מוזר, מה הסיבה?

בעת הרצה של המזגן (ההפעלות הראשונות שלו) ייתכנו ריחות רעים ומוזרים אשר דומים יותר לפלסטיק ולעיתים אפילו מעט ריח "שרוף מתכתי", אלו ריחות טבעיים של הפעלת מערכת בימים הראשונים שלה בשל האריזה שלהם בניילוניים והחומרים איתם הם יוצאים מן המפעל או מחנות, אם עדיין לאחר מספר הפעלות ולאחר כמה ימים למזגן החדש שלכם עדיין יש ריח מוזר, רע ואף מסריח - רצוי לבדוק זאת מול הטכנאי שהתקין או לחלופין להיעזר באחריות המגיעה לכם.

גם לאחר כיבוי, עדיין יש ריח רע מהמזגן המיני מרכזי

מערכת מיזוג מרכזית היא בעלת תעלות ולעומת מזגן עילי יש שטחים שאינם נראים לעין, המזגן המרכזי מוציא לכם ריח רע וחשבתם שהבעיה נמצאת בפילטרים? זה לא בהכרח נכון דווקא במזגנים אלו ישנם כמה סיבות נוספות, ראשית בתוך הצנרת עצמה של המזגן יכולה להתפתח רטיבות על גבי החלק הפנימי של הנמכת הגבס שאינו נראה לעין, בעתיד הוא יתפתח לטחב ואף לפטריות שהריח הרע שלהם ישפיע על כל הבית גם כאשר המזגן עצמו כבוי.

 

בנוסף בחללים אלו יכולים להימצא עכברים ומזיקים נוספים אשר מתו והריח שלהם מתחיל להשפיע. אז תחילה נקו את הפילטרים והסתכלו היטב וככל שניתן אם קיימת רטיבות באזורים מסויימים, אם אין רטיבות והפילטרים נקיים, רצוי להזמין טכנאי שיבוא ויאתר את מקור הריח ויטפל בו.

 

מזגן מוציא ריח רע

כיצד למנוע ריח רע במזגן?

אחרי שהסברנו לכם מהם הסיבות לכך שמזגן מפיץ ריח רע, הגיע הזמן לתת גם מענה ופתרון תקדימי לכך, איך תשמרו על המזגן נקי ועם ריח טוב! אז ראשית תחזוקה נכונה מתחילה בניקוי של הפילטרים פעם בחודש, להוציא לשטוף ולהחזיר, גם המזגן יקרר או לחלופין יחמם טוב יותר וגם ריחות מסריחים לא יהיו לכם.

 

יש לכם מזגן ישן בבית? תוכלו להזמין שירות של ניקיון מזגנים הוא כולל חיטוי גם והוצאת כלל האבק מן המערכות, ניקוי יסודי ומקצועי אשר יגרום למזגן שלכם להחזיק יותר זמן וגם לעבוד כמו שצריך ובנוסף לא יפיץ ריח שאינו נעים. כבו את המזגן כאשר אתם מבשלים ובעיקר בזמן טיגון, על מנת שהריחות האלו לא יכנסו לתוך מערכת המיזוג.

 

טכנאי מזגנים זמין לכם כעת,
השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-6052500

אז מה עושים כאשר יש ריח מסריח במזגן?

הפעולה הראשונה שכל אחד חייב לעשות הוא לנקות את הפליטרים ולבדוק שוב אם הריח עבר או שעדיין יש ריח רע ומסריח, אם הוא מזכיר לכם ריח של ביוב חמצמץ שכזה, ייתכן כי ישנם מים עומדים באזור אולי באחת מן התעלות של המזגן מיני מרכזי שלכם, אולי המשאבה של הניקוז לא עובדת כשורה ואפילו בתוך הגוף של המזגן.

 

לכן חפשו את המים העומדים האלו, פרקו את פאנל המזגן (אם אתם מבינים בזה מעט, אם לא עדיף להזמין איש מקצוע), חפשו בתוך התעלה ובדקו את מערכות הניקוז, אם אכן ישנם מים עומדים ועליהם סימני עובש וטחב, תאלצו לייבש ולפתור את הבעיה במיידית. באמצעות הזמנת ניקוי תעלת מזגן מקצועי.

 

אם יש ריח מסריח נוסף עליכם לבדוק אם קיימת הצטברות אבק על גבי היחידה עצמה, האבק סופח ריחות וגם בעצמו בעל ריח מסריח במיוחד, אם יש גישה נסו לנקות אותו היטב ולהפעיל אותו שוב. חשוב לדעת! בכל טיפול באופן יזום במזגן לנתק אותו לחלוטין מהחשמל במיוחד כאשר אתם מנקים.