תיקון או התקנה?
תיקון או התקנה? השווה מחירים, בחר טכנאי וחסוך בגדול.

כמה עולה להפעיל מזגן?

צוות פורטל מיזוגי ערך בעבורכם טבלה אשר מציגה את עלויות צריכת החשמל לפי סוג המזגן ועל פי כוח הסוס שלו. המידע המוצג לעיל משקף כמה חשמל צורך מזגן והנו מעודכן לשנת 2023 ולא מחושב על פי שעות עומס בחברת החשמל, עכשיו תוכלו לדעת בדיוק כמה עולה מזגן לשעה ומהי צריכת החשמל. 

אז כמה עולה הפעלת מזגן לשעה?

 סוג המזגן כוחות סוס תפוקת המזגן עלות מזגן לשעה
 מזגן עילי 1 9,000 BTU 0.47 ש"ח
 מזגן רצפתי 1.5 15,000 BTU 0.70 ש"ח
 מזגן עילי 2 18,000 BTU 0.94 ש"ח
 מזגן עילי 3 30,000 BTU 1.40 ש"ח
 מזגן מיני מרכזי 4 35,000 BTU 1.87* ש"ח
 מזגן מיני מרכזי 5 45,000 BTU 2.33 ש"ח
 מזגן מרכזי 6 55,000 BTU 2.80 ש"ח
  • הנתונים בטבלה חושבו על פי תעריף 62.5 אג' לקוט"ש חשמל על פי נתוני חברת החשמל נכון לשנת 2023 והינם כוללים מע"מ.
  • הנתונים המוצגים על פי שימוש צריכת חשמל במזגן במעלות 22 - 24 במצב קירור או חימום.
  • צריכים תיקון או התקנה? בדקו מחירים בעמוד מחירון המזגנים שלנו.
  • קבלו מידע נוסף על איך בוחרים גודל מזגן בצורה נכונה.

האם יש שוני בעלות הפעלת מזגן בלילה על פני היום?

כן, אתם רואים את מדד הBTU בטבלה למעלה? הוא בעצם רמת ההספק, אם המזגן לא צריך להתאמץ בשביל לקרר את החדר ולא מנצל את מלוא הכוח שדרושים ממנו ובמיוחד אם הוא בעל מנגנון אינוורטר, הפעלת מזגן בלילה זולה יותר מאשר ביום וניתן לומר כהשווה מול ימי הקיץ כמשהו משמעותי.

 

אם ביום יעלה לנו להפעיל את המזגן 0.47 ש"ח בלילה אפשר להגיע גם לעלות זניחה של 0.20 ש"ח, תלוי בכיוון המעלות לסוג המנוע, גודל החדר והתוכנית בה הוא פועל. אבל כעובדה שניתן להוכיח בשטח - זה אכן אפשרי וקיים הבדל.



כמה עולה להפעיל מזגן

כמה יעלה לי להפעיל מזגן כל הלילה?

כפי שציינו בפסקה מעלה, עלות הפעלת המזגן בלילה היא זולה יותר מהדלקה ביום, כאשר אין עומסי חום משמעותיים וגם צריכת החשמל בלילה לא מופעלת תחת "עומס חשמל", כמעט בשום מצב לאורך השנה, בטבלה שנמצאת למעלה אתם יכולים לראות כמעט באופן ברור מהו התמחור לעלות שעתית למזגן שלכם, פשוט צריכים להכפיל את העלות לפי שעות העבודה של המזגן ולקחת בחשבון שבשימוש במעלות כמו 24 ומעלה הצריכה נמוכה יותר וגם העלות. אם מדובר על קירור חדר שינה ללילה שלם העלות הממוצעות היא כ-3 ש"ח למזגן 1 כוח סוס. שימו לב שלא חובה להפעיל את המזגן בכל שעות הלילה, ובשביל לחסוך תוכלו לקרוא על מצב שינה במזגן.

 

טכנאי מזגנים זמין לכם כעת,
השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-6052500

כיצד אני יכול לחשב לבד כמה עולה שעת עבודה של המזגן?

על מנת לחשב באופן עצמאי כמה עולה לך להפעיל את המזגן שלך, אתה צריך לדעת כמה וואט הוא צורך, כאשר מזגן 1 כוח סוס צורך 750 וואט, 2 כוח סוס 1500 וואט וכן הלאה, אך זהו לא המשתנה היחיד, יש גם את הBTU ויש גם משתנה האם המזגן הוא אינוורטר או לא.

 

בסופו של דבר אתם תקבלו מיצרן המזגן שלכם את הBTU והטבלה למעלה עושה סדר בין הצריכה, תוכלו לבצע הערכה לפי הטבלה, אם אתם רוצים להמשיך ולבדוק לבד על פי וואט, אז הנוסחה של 1 כוח סוס על פי 750 וואט נכנסת לפעולה. איך יודעים כמה עולה 1,000 וואט? נכנסים לאתר חברת החשמל ושם ניתן לראות את התמחור. כאן תוכלו למצוא תעריף נוכחי על פי חברת החשמל. (החישוב שאתם מבצעים הוא לפי שעת עבודה).

כיצד ניתן לחסוך בכסף?

לא מרוצים מהתוצאות? אתם משלמים יותר מידי כסף בכל חודש על הפעלת המזגן? יש כאן מספר פתרונות, ראשית אם המזגן שלכם בן יותר מ-6 שנים הגיע הזמן להתחדש, המזגנים הישנים זוללים חשמל. כמו כן, לפעמים תקלה במזגן עשויה לגרום לבזבוז יתר. למשל קבל תקול שמפעיל ומכבה את המזגן מספר פעמיים שלא לצורך, או מדחס שמתאמץ יתר על המידה ועוד דוגמאות.

 

האופציה השלישית שאנו מאמינים בה יותר מכל והיא בוודאות חוסכת בעלויות צריכת החשמל היא להתחדש במזגן חדש מסוג אינוורטר (אשר ניתן לומר בפה מלא שהוא מזגן חסכוני), בעלת הטכנולוגייה המהפכנית אשר חוסכת בוודאות בצריכת החשמל. מזגנים אלו יקרים יותר, אך חוסכים בעלויות החשמל בוודאות, רוצים להזמין? בצעו השוואת מחירים לצורך התקנת מזגנים חדשים גם מהסוג הזה וקבלו דרכנו מספר הצעות מחיר.