תיקון או התקנה?
תיקון או התקנה? השווה מחירים, בחר טכנאי וחסוך בגדול.

הפעלת מזגן ללא שלט

נתקעתם עם מזגן ללא שלט? כתבנו בעבורכם את כל השיטות שניתן להפעיל מזגן בלי שלט - בהצלחה :)
 

שאלה

כיצד ניתן להפעיל מזגן ללא שלט?

 >> צפו בסרטון המסביר על תפעול מזגן ללא שלט:

שיטות להפעלת מזגן בלי שלט:


  • ההפעלה ידנית: כמעט בכל דגם של מזגן בין אם זה אלקטרה, תדיראן או טורנדו - קיים כפתור להפעלה ידנית בדיוק למצב כזה שאין לכם שלט ואתם רוצים להדליק או לכבות את המזגן. ברוב הדגמים לא יהיו פונקציות רבות ולכן לעיתים לא תוכלו לשלוט במצב של חום או קור וכמו כן, שינוי טמפרטורה - אבל להפעיל ולהדליק? אפשרי. הכפתור נמצא מאחורי כיסוי הפלסטיק במזגן עילי, איפה שנמצא גם את הפילטרים של המזגן. במזגן מיני מרכזי הוא צריך להיות בצד או בחלקו העליון של העינית.

  • שלט למזגן דרך הטלפון עם אפליקצייה: כיום ישנם אפליקציות המשמשות כשלט אוניברסלי מרוחק. הטלפון שלכם כמובן צריך לדעת להשתמש בהם ולשדר את האות. שליטה על מזגן מהפלאפון לא אפשרית בכל טלפון ולא כל מזגן מתאים לשיטה מהפלאפון. לכן זוהי אופציה שאפשרית במקרים מסוימים - אבל לא תמיד עובדת.

  • הדלקת מזגן מרחוק מהטלפון: כיום בדגמים חדשים של מזגנים יש חיבור ישיר אל WIFI - דבר אשר יאפשר לכם לשלוט במזגן באמצעות אפליקצייה ידועית בטלפון מרחוק או (במקרה שלנו מקרוב), כך שתוכלו גם ללא שלט להדליק ולכבות ואף לכוון את המזגן.

  • שלט אוניברסלי: השארנו את האופציה הזו לסוף - למרות שהיא הטובה ביותר, פשוט היא מצריכה אתכם לצאת מהבית ולרכוש שלט אוניברסלי אשר מתאים לכל מזגן. כמובן שיש לדעת כיצד לקודד אותו - כתבנו כאן מדריך שלם על קידוד שלט למזגן.

מה עשוי לגרום לשלט לא לעבוד?


הנה ארבעת הסיבות המרכזיות אשר עשויות לגרום לשלט לא לעבוד:


  1.  סוללות: כמה פשוט וקל? לעיתים אנו שוכחים שהחלפת סוללות יכולה לפתור בעיות מורכבות כמו אלו, נכון - לעיתים צד השלט יראה דולק וכאילו הוא אכן פועל - אך אפשרות השידור של השלט אל המזגן לא מתאפשרת כאשר הסוללות התעייפו. החלפתן - צריכה לפתור את הבעיה.

  2. עינית המזגן: תקלה קצת יותר מורכבת אשר כן מצריכה הזמנה של טכנאי מזגנים. תפקידה של עינית המזגן הוא לקבל את הפקודה מהשלט וכאשר אינה עובדת זה נראה כאילו אין תגובה מהשלט שבפועל מדובר על עינית המזגן - הרחבנו על נושא עינית למזגן כאן.

  3. נעילה: במזגנים הקצת יותר חדשים ישנה אפשרות של נעילה, בעיקר מפני ילדים - נעילה של שלט למעשה גורמת לכך שלא יתפקד. סימון של מנעול על גבי השלט אומר שיש שקיימת נעילה. על מנת לשחרור אותה יש ללחוץ על שני הכפתורים שאחראים על כך.

  4. איפוס: לעיתים נתקע המזגן על מצב מסוים ולא מאפשר לנו לשנות פונקצייה אפילו הפשוטה ביותר כמו כיבוי או הפעלה. ריסט או איפוס למזגן צריכים לפתור את הבעיה.