תיקון או התקנה?
תיקון או התקנה? השווה מחירים, בחר טכנאי וחסוך בגדול.

החלפת קבל למזגן

קבלו את הקבל - אחד הגורמים הנפוצים ביותר לבעיות במזגן. בעמוד תראו מה תפקידו בכוח שמפעיל את המזגן, מה מחיר ההחלפה ומתי צריך להחליף אותו. בנוסף תראו איך לוודא שטכנאי המזגנים אכן מקצועי וגם תראו טיפים שניתן לעשות רגע לפני שמזמינים את הטכנאי.

מה תפקידו של הקבל במזגן?

קבל הוא רכיב חשמלי שתפקידו לאגור חשמל ובאמצעותו להפעיל את המכשיר החשמל הדרוש. במזגן יש 2 - 3 קבלים שונים: קבל מאוורר מדחס, קבל מדחס (מנעו) וקבל מאייד ותפקידם של כל אחד מהקבלים האלו היא להפעיל את החלקים השונים במזגן:

  • קבל מאייד מזגן: כמו ששמו מרמז קבל מאייד המזגן אחראי על פעילותו של מאייד המזגן - היחידה הפנימית. במזגנים עיליים קבל המאייד נמצא בתוך היחידה הפנימית על כרטיס הפיקוד של המזגן ובמזגנים מיני מרכזיים הוא נמצא במקום שונה.
     
  • קבל מדחס מזגן: קבל המדחס נועד להפעיל את מדחס המזגן שהוא למעשה דוחס את הגז של המזגן שהוא למעשה מה שמקרר את האוויר שנכנס אליכם הביתה. הקבל נמצא על המעבה (יחידה חיצונית) ויכול להיות ששמעתם גם את השם "קבל מנוע" - זה אותו הדבר. אם יש לכם מזגן מיני מרכזי שנמצא על תלת פאזי לא יהיה לכם קבל מדחס.
     
  • קבל מאוורר מדחס: מאוורר המדחס תפקידו לצנן את המדחס על מנת שלא יתחמם יותר מדי uיפסיק לפעול. מאוורר המדחס נמצא ליד המדחס עצמו וכך גם הקבל שלו.

 

החלפת קבל במזגן

כמה עולה החלפת קבל במזגן?

מחיר החלפת קבל במזגן נע בין 350 - 550 ש"ח כשהמחיר משתנה בהתאם לסוג הקבל.  מחיר החלפת קבל מדחס במזגן עד 2 כ"ס נע בין 350 - 450 והמחיר למזגן עם יותר כוח סוס יעלה בין 450 - 550 ש"ח. מחיר החלפת קבל מאייד במזגן נע בין 400 - 500 ש"ח ומחיר החלפת קבל מאוורר במזגן נע בין 350 - 450 ש"ח. המחיר כולל את הקבל עצמו.

 

מחיר החלפת קבל במזגן בממוצע

מחיר החלפת קבל במזגן בממוצע: 450 ₪

טווח מחיר גבוה 550 ₪

טווח מחיר נמוך 350 ₪

מתי נצטרך להחליף את הקבל במזגן?

קבל המזגן נשחק עם הזמן ולמעשה קשה למנוע את השחיקה שלו. ברגע שהוא מאבד את יכולת האגירה שלו, שזה למעשה תפקידו העיקרי, הוא שחוק ולא יכול לפעול יותר. איך זה יתבטא? משתנה בהתאם לסוג הקבל. נסביר לכם על כל קבל בנפרד:

החלפת קבל מדחס מזגן

כשמדברים על החלפת קבל במזגן מדחס המזגן הוא הזוכה בתואר המפוקפק של "הקבל הנשחק ביותר". הסימנים שמצביעים על כך שצריך להחליף את קבל המדחס במזגן הוא כשהמזגן מוציא אוויר אבל לא מקרר או כשהוא לא מחמם וגם היחידה החיצונית שקטה לחלוטין.

 

יכולות להיות הרבה סיבות לכך שהמזגן לא מחמם או מקרר לכם טכנאי המזגנים קודם כל יוודא אותן לפני שהוא ניגש להחלפת קבל המדחס. במידה והוא החליט שזו הבעיה הוא יבדוק את הקבל עם מכשיר מדידה ולאחר מכן יחליף גם אותו. אם הוא כבר נמצא במדחס כדאי לבקש שהוא גם יבדוק את קבל המאוורר של המדחס ואם צריך יחליף גם אותו.

 

החלפת קבל מדחס מזגן
סימנים שהבעיה היא קבל מדחס מזגן לא מחמם או מקרר ויחידה חיצונית שקטה
מה מחיר ההחלפה? 350 - 450 מזגן 2 כ"ס, 450 - 550 ש"ח ליותר
טיפ חשוב ממיזוגי בקשו מהטכנאי לבדוק גם את קבל המאוורר

החלפת קבל מאוורר מזגן

קבל מאוורר המזגן מתקלקל לעיתים רחוקות וכשהוא מפסיק לעבוד המדחס מתחמם ומפסיק לעבוד. תחשדו שהבעיה היא קבל מאוורר המזגן ברגע שהמזגן מקרר או מחמם לכמה דקות ואז מפסיק. ייתכן שיש בעיה אחרת במאוורר המזגן או במדחס עצמו שזה מה שיבדוק טכנאי המזגנים קודם לכן. אם הוא לא מצא בעיות אחרות הוא יבדוק את קבל המאוורר ויחליף אותו במידת הצורך.

 

החלפת קבל מאוורר מזגן
סימנים שהבעיה היא קבל מאוורר מזגן מקרר או מחמם לכמה דקות ואז מפסיק
מה מחיר ההחלפה? 350 - 450 ש"ח
טיפ חשוב ממיזוגי ודאו שהטכנאי בודק שאין בעיה אחרת במאוורר

החלפת קבל מאייד מזגן

המאייד, או היחידה הפנימית, הוא מי שאחראי להביא את האוויר הקר או החם לתוך הבית. תחשדו שהבעיה היא קבל המאייד ברגע שאתם מנסים להדליק את המזגן, שומעים צליל ההפעלה, מדחס המזגן פועל אבל היחידה הפנימית לא עושה כלום.

 

במזגנים עיליים הקבל נמצא על כרטיס הפיקוד מה שאומר שלפעמים צריך להחליף את כרטיס הפיקוד של המזגן שזו עבודה יקרה שיכולה להגיע לכמה מאות ואפילו אלף ש"ח. לכן אם הגיע טכנאי והוא החליט שהבעיה היא הקבל יכול להיות שכדאי לכם להזמין טכנאי מזגנים אחר בשביל חוות דעת שנייה. אם יש לכם מזגן מיני מרכזי אין לכם מה לדאוג כי כרטיס הפיקוד נפרד מקבל המאייד.

 

החלפת קבל מאייד מזגן
סימנים שהבעיה היא קבל המאייד יחידה פנימית דוממת
מה מחיר ההחלפה? 400 - 500 ש"ח
טיפ חשוב ממיזוגי במקרה של מזגן עילי קבלו חוות דעת נוספת

אחריות על החלפת קבל במזגן

עבור החלפת קבל מזגן נהוג לקבל 3 חודשי אחריות, אך חשוב לוודא זאת מראש עם טכנאי המזגנים. בנוסף ודאו שאתם מקבלים את האחריות בכתב לפני שאתם מזמינים את הטכנאי.

 

משך תקופת האחריות הממוצעת להחלפת קבל במזגן:
4 חודשי אחריות 3 חודשי אחריות 2 חודשי אחריות
גרף תקופת אחריות
⚠️ טכנאי המזגנים אינם מחויבים לספק תקופת אחריות כלשהי, והיא ניתנת לשיקולם הבלעדי.

לפני שמחליטים שהבעיה היא בקבל המזגן

יש שני דברים שתוכלו לעשות רגע לפני שאתם מזמינים את טכנאי המזגנים ומחליטים שהבעיה היא בקבל:

  1. הקשיבו למזגן: הדליקו את המזגן ולכו ליחידה החיצונית בשביל לבדוק אם היא אכן משמיעה רעש עבודה. אם זה לא המצב או שהמאוורר של המדחס לא מסתובב ניתן בהחלט לחשוד שקבל המזגן הוא הבעיה.
     
  2. נקו את הפילטרים: את הפילטרים מומלץ לנקות אחת ל 3-4 חודשים. אם אתם עושים זאת אז אין מה לנקות שוב, זה לא יציל את הקבל. עם זאת אם אתם לא מנקים את הפילטרים מספיק זה יכול לגרום למספר תקלות במזגן. ראו מדריך איך לנקות את המזגן לבד.

מחירון החלפת קבל במזגן

הוספנו לכם מחירון עם כל התיקונים האפשריים שייתכן ותצטרכו לעשות בין אם זו החלפת קבל המזגן ובין אם זה תיקונים אחרים למזגן שקשורים לתקלות:

מחירון החלפת קבל במזגן

מחיר החלפת קבל מדחס במזגן עד 2 כ"ס

350 - 450 ש"ח
מחיר החלפת קבל מדחס במזגן מעל 2 כ"ס

450 - 550 ש"ח
מחיר החלפת קבל מאייד במזגן

400 - 500 ש"ח
כמה עולה החלפת קבל מאוורר במזגן?

350 - 450 ש"ח
תוספת מחיר על החלפת קבל נוסף

50 - 100 ש"ח

הדפס מחירון

מחירון תיקונים אחרים עם תקלות דומות

מחירים נוספים של תיקון מזגנים

כמה עולה לנקות את המזגן?

מחיר ניקוי מזגן מקצועי שגם גורם למזגן לא לקרר מספיק.


400 - 500 ש"ח
כמה עולה מילוי גז למזגן

חוסר גז במזגן יכול לגרום לכך שהמזגן לא מקרר או לא מחמם ואז צריך למלא את הגז במזגן.


300 - 550 ש"ח
כמה עולה לתקן דליפת גז במזגן

מחיר תיקון דליפת גז במזגן כולל מילוי.


700 - 1,200 ש"ח
כמה עולה ביקור של טכנאי מזגנים?

לצורך חוות דעת נוספת או סיבה אחרת.


150 - 250 ש"ח

הדפס מחירון

החלפת קבל למזגן אלקטרה, תדיראן, טורנדו וכל מותג אחר

עם מיזוגי תוכלו למצוא טכנאי להחלפת קבל במזגן אלקטרה, תדיראן, טורנדו או כל מותג. אמנם אין הבדל משמעותי בין פעולת ההחלפה עצמה אבל כן יש הבדל בין הקבל עצמו. ודאו שטכנאי המזגנים שואל אתכם איזה מותג הקבל שלכם כדי שהוא יוכל להביא לכם קבל מתאים ולא תחליף זול שלצערנו יעלה לכם ביוקר לאחר מעט זמן. ודאו שטכנאי המזגנים אכן משתמש בקבל של המותג המתאים למזגן שלכם.

 

בדיקת קבל במזגן

למה להזמין טכנאי להחלפת קבל במזגן עם מיזוגי?

המטרה של מיזוגי היא שתוכלו לפתור את כל בעיות המזגן שלכם בהצלחה ובקלות תוך כדי הבנה של כל המידע הדרוש לכם. בין אם זה מידע לגבי מתי צריך להחליף את הקבל עצמו ובין אם זה דברים שקשורים להתנהלות מול הטכנאי כמו מותג הקבל או כמובן המחיר.

 

גם בעזרה של מציאת הטכנאי תוכלו להיעזר בנו. התקשרו או השאירו פרטים בטופס המצורף וקבלו עד 3 הצעות מטכנאי מזגנים בעיר שלכם על מנת שתוכלו להשוות בין הצעות המחיר שלהם, זמן ההגעה שלהם והמקצועיות שלהם (אחריות בכתב, קבל של המותג ועוד).