תיקון או התקנה?
תיקון או התקנה? השווה מחירים, בחר טכנאי וחסוך בגדול.

התקנת מזגן מיני מרכזי

בפורטל מיזוגי תוכלו למצוא שירות התקנה למזגן מיני מרכזי כולל עבודות גבס, חשמל וצנרת במחיר מהפכני וזול במיוחד, בצעו כעת השוואת מחירים דרך "מיזוגי" ואנו בטוחים שתחסכו בעלות ההתקנה בכמה עשרות אחוזים!

התקנת מיני מרכזי - השוואת מחירים

השלב הראשון והחשוב ביותר הוא לדעת מהו מחיר התקנת מזגן מיני מרכזי על מנת לדעת שאתם מקבלים מחיר ריאלי אשר תואם את מחירי השוק. לשם כך תוכלו להסתכל במחירון בפסקה הבאה בשביל לקבל מושג על המחירים. בנוסף עליכם לבצע השוואת מחירים בין טכנאי מזגנים שעושים התקנת מזגן מיני מרכזי. קבלו מספר הצעות (רצוי לפחות שלוש הצעות מחיר), השוו ביניהם ובחרו את מי שנשמע לכם הכי מתאים וסיפק מחיר נוח.

 

חשוב שכל מתקין מזגן מיני מרכזי איתו אתם מדברים ידע בדיוק מהי העבודה הנדרשת לביצוע, לרבות חציבה בקירות, הנמכת תקרת גבס, התקנת דאמפרים, חיווט חשמלי התקנת משאבת ניקוז במידה ונדרש והכנת הצנרת.

 

התקנת מזגנים מיני מרכזיים

מחיר התקנת מזגן מיני מרכזי

אז כמה עולה להתקין מזגן מיני מרכזי? ובכן, מחיר התקנת מזגן מיני מרכזי הוא כ-4,000 ש"ח כאשר הטווח נע בין 3,500 - 4,500 ש"ח. המחיר הוא להתקנה בלבד והוא לא כולל את המזגן עצמו, דמפרים, עבודות גבס או שדרוג של תריסים וזאת בהנחה שיש הכנות בדירה כמו חשמל.המחיר הנמוך בטווח הוא בעבור דירת 4 חדרים, כאשר דירות 5 חדרים המחיר ההתחלתי יהיה כ-3,900 ש"ח. 

 

תוספת של עבודות גבס יכולה לנוע בין 5,000 - 8,000 שקלים, כך שמחיר התקנת מיני מרכזי כולל עבודות גבס נע בין 8,500 - 12,500 ש"ח. תלוי היכן מבצעים את הנמכות הגבס ואיפה מותקן המעבה שלכם (במסדרון, בחדר האמבטיה או במסתור הכביסה). בנוסף דאמפרים לשליטה על טמפרטורה בכל חדר עולים כ-1,500 ש"ח (ל-3 חדרי שינה). שדרוג לתריס דקורטיבי עולה כ-200 שקלים למטר.

 

מחיר ממוצע להתקנת מיני מרכזי כולל הכל

מחיר ממוצע להתקנת מיני מרכזי כולל הכל: 11500 ₪

טווח מחיר גבוה 13500 ₪

טווח מחיר נמוך 10000 ₪

התקנת מזגן מיני מרכזי כולל עבודות הגבס

עדיף לעשות הכל בתחנה אחת, ז"א לרכוש את המזגן, להזמין מתקין מזגן מיני מרכזי ולבצע עבודות גבס אצל אותו בעל המקצוע. דבר אשר מבטיח לכם עבודה מלאה ורציפה מבלי תלונות והאשמות של בעלי מקצוע שונים אחד כלפי השני. בנוסף, מחירי ההתקנה יהיו זולים יותר כאשר תרכשו מאותו נותן שירות את המיני מרכזי שלכם וכך גם את הנמכת הגבס. תרצו להתקין מזגן עילי בחדר שינה? נהדר - תקבלו מחיר מוזל גם בעבורו וגם בעבור התקנתו.

איזה מזגן מיני מרכזי מומלץ?

מזגן מיני מרכזי מומלץ הוא מזגן של תדיראן. תדיראן שמייצרת מזגנים אמינים שמחזיקים לאורך זמן. מי המקום השני? לפי הסקר של מיזוגי לגבי איזה מזגן הכי טוב ניכר שאלקטרה הגיעה למקום השני.

 

איזה מזגן מיני מרכזי מומלץ?
פרמטר לבדיקה תדיראן אלקטרה
אמינות ועמידות יותר אמינים פחות אמינים
אחריות 1-3 שנים שנה
מחיר 8,000 - 17,000 ש"ח 7,500 - 18,000 ש"ח

איך מתקינים מזגן מיני מרכזי?

רק בשביל להכין אתכם התקנת מזגן מיני מרכזי דורשת קבלן שיפוצים, חשמלאי (לא תמיד), וטכנאי מיזוג אוויר. התפקיד שלכם הוא להבין האם אתם מתקינים דאמפרים, איפה מתקינים את המעבה, לבחור את המזגן עצמו לפי כוח סוס, אינוורטר ומותג (המלצנו על תדיראן) ולערוך השוואה בין בעלי מקצוע (את זה אתם יכולים לעשות עם מיזוגי). איך מתבצעת התקנת מזגן מיני מרכזי?

  1. הכנת התשתית: השלב הראשון הוא הכנת התשית שכוללת חציבה בקירות על מנת לחבר בין המנוע ולבין המיקום העתידי של היחידה הפנימית והכנת המקום שבו ישב המזגן המיני מרכזי. אם קיבלתם דירה מקבלן סביר להניח שהשלב הזה כבר קרה.
     
  2. חיבור תלת פאזי לחשמל: לאחר מכן יש צורך בחיבור ללוח החשמל. שימו לב שמזגן מיני מרכזי צריך חיבור תלת פאזי, במידה ואין לכם זה המקום שבו החשמלאי נכנס לעבודה.
     
  3. חיבור צנרת גז למנוע: בשלב הראשון חצבנו בקיר על מנת שנוכל לחבר את המנוע ליחידה הפנימית, עכשיו זה השלב שבו מחברים את צנרת הגז אל המנוע. אלה צינורות נחושת שאחד מוציא את הגז מהיחידה הפנימית למעבה והשני עושה את העבודה ההפוכה.
     
  4. קיבוע היחידה הפנימית: עכשיו מגיע השלב של קיבוע היחידה הפנימית על מנת שלא תזוז.
     
  5. חיווט לוח הפיקוד: חיווט של לוח הפיקוד של המזגן כולל העינית על מנת לוודא שהוא יקשיב להוראות שאנחנו נותנים לו (הפעלה וכיבוי, טמפרטורה ועוד).
     
  6. חציבת פתחי האוורור: קודם הייתה חציבה בין היחידה החיצונית לפנימית, עכשיו מדובר בחציבה מהיחידה הפנימית לכל פתחי האוורור.
     
  7. התקנת דמפרים: התקנת מזגן מיני מרכזי מומלצת עם דמפרים, אך לא חובה. אם תבחרו אז זה השלב שבו עושים אותה.
     
  8. הנמכת תקרה: לבסוף הנמכת תקרת גבס למזגן מיני מרכזי. זה היה ארוך אבל הגעתם ועכשיו המיזוג בבית שלכם הושלם כראוי.

התקנת המעבה: באמבטיה או במסתור הכביסה?

המעבה הוא החלק שאחראי על פיזור האוויר לחדרים, הוא צריך להיות במקום מרכזי אך אם זאת צריך לקחת בחשבון שגודלו לא מאפשר לנו למקם אותו בכל מקום שנרצה, כמו כן הוא עושה מעט רעש - אז חדרי שינה אינם מומלצים כמיקום נכון, בנוסף הוא גם יונק אוויר - כך שצריך לקחת זאת בחשבון.

 

במרבית הבתים מבצעים התקנה של המעבה והמרכזייה בחדר האמבטיה כאשר המרכזייה שמחוברת אליו נמצאת בין חדר האמבטיה למסדרון, ישנם מקרים גם שימקמו את המעבה במסתור הכביסה (חדר כביסה בתוך הבית כמובן), הכל תלוי בגודלו ובצרכים שלכם. לחצו למידע נוסף על הכנה למזגן.

התקנת מעבה למיני מרכזי באמבטיה

לאיזה גובה צריך להנמיך את תקרת הגבס?

גובה התקרה נגזר מעובי המעבה שנמצא אצלכם בדירה, ישנם יחידות בעומק של 35 ס"מ וישנם כאלו בעומק של 40 ס"מ, צריך לקחת עוד כ-5 ס"מ בשביל הניצבים של הגבס והלוח עצמו וזהו הגובה הסופי שנקבע באזור בו מתקינים את המעבה (חדר אמבטיה או שירות).

 

בנוגע להנמכת הגבס באזור של השרשורים המגיעים לחדרים (להלן המסדרון) הגובה יקבע על פי הכניסה הנמוכה ביותר שבמרבית המקרים היא הכניסה לממ"ד - אותה לא נותן להזיז ולעיתים היא מגבילה אותנו להנמיך את התקרה עד לגובה המשקוף  - אך כל דירה לסוגה. אם מדברים ללא מגבלות - גובה השרשור והפתח הם כ- 30 ס"מ מהתקרה. מומלץ לבצע את עבודות הגבס ואת התקנת המזגן המיני המרכזי בשלבים הראשוניים בעת שיפוץ כללי בדירה, הסיבה היא שזה דורש תכנון ומשפיע על אלמנטים נוספים, כגון תאורה, גובה תקרה, ולעיתים גם על גובה דלתות פנים. אם כמובן לא מדובר על מסגרת שיפוץ - אז פשוט צריכים להכיר בכך שמדובר על עבודת שיפוץ מלכלכת ומגבילה לפחות ל-2 ימים.

פתח למזגן בממד

תוספת דאמפרים לחדרים במזגן אינוורטר מיני מרכזי

התקנתם מזגן מיני מרכזי אינוורטר? חובה לרכוש דמפרים למזגן! כאשר הם מוגדרים כ"חכמים" ובעת סגירה ושליטה בכל חדר בנפרד ניתן באמת לחסוך בחשמל ובעלות הצריכה של המזגן שלכם! חשוב לציין כי התקנת הדאמפרים האלו לא עולים כ-1,500 שקלים (בערך) אלא יותר באזור של 4,000 שקלים.

 

הסיבה למחיר זה היא היכולת שלהם לשלוט בטמפרטורה ובמנוע החשמל עצמו לעומת הפשוטים שרק סוגרים ופותחים את התריסים ועדיין מנצלים את אותה צריכת חשמל. אל תשכחו להתייעץ כבר בעת התקנת המזגן בנושא ובדקו איזה סוג מתאים למערכת שרכשתם.

התקנת מזגן מיני מרכזי

איך אדע כמה כוח סוס מתאים לדירה שלי?

לפני שנגדיר איזה עוצמה של מזגן תתאים לדירה שלכם, חשוב להזכיר כי ככל שמדובר ביותר כוח סוס, גם גם צריכת החשמל תעלה ולעיתים מדובר על הבדל מהותי. כך לדוגמה, כאשר הפעלת מזגן 4 כ"ס תעלה בממוצע 2.10 שקלים לשעת עבודה, מזגן מיני מרכזי עם 5 כוח סוס יצרוך 2.70 ש"ח. מדובר בהבדל מהותי בצריכה השנתית.

 

יחד עם זאת, התאמת המזגן לגודל הדירה בצורה נכונה היא קריטית ויכולה לעשות את ההבדל בין מזגן שמצליח לקרר את הבית בצורה סבירה לבין מזגן שמקרר בצורה מעולה. טיפ נוסף הוא השימוש בדאמפרים: זהו למעשה רכיב אשר מאפשר לנטרל את זרימת האוויר אל חדרים שאינם בשימוש ובכך מסייע לפיזור האוויר בחדרי הבית בצורה דינמית, מבלי לצרוך עוד כוחות סוס.

  • לדירה עם שלושה חדרים, יתאים מזגן מיני מרכזי בעל 3 כוחות סוס.
     
  • בדירת ארבעה חדרים, מומלץ לבחור במזגן שעוצמתו היא 4 כוח סוס.
     
  • כאשר מדובר על דירת 5 חדרים ומעלה ששטחה הוא 120 מ"ר ומעלה, נמליץ על בחירת מזגן מיני מרכזי עם 5 כוחות סוס.
     
  • רוצים להנות מעוצמת מיזוג משתנה ולחסוך בחשמל? תוכלו להתקין מזגן מולטי אינוורטר

מזגן מיני מרכזי כולל התקנה דרך מיזוגי

דרך פורטל מיזוגי, תוכלו להזמין מזגן מיני מרכזי כולל התקנה במחיר זול ומשתלם למדי, ללא קשר לסוג המזגן, עוצמתו או החברה והדגם הספציפי. ניתן לקבל דרכנו עד שלוש הצעות מחיר שונות, מה שיאפשר לכם להשוות בין הצעה להצעה בצורה קלה ונוחה.

 

טכנאי מזגנים זמין לכם כעת,
השאירו פנייה ונחזור אליכם בהקדם!
או בטלפון: 077-6052500

החלפת מזגן מיני מרכזי, במה זה כרוך?

החלפה של מזגן מיני מרכזי תהיה הרבה יותר מורכבת בהשוואה להתקנה של מזגן עילי או רצפתי. החלפת מזגן מיני מרכזי בבית או בבית העסק תהיה פשוטה יותר במקרים בהם יש בבית כבר תשתית מתאימה של תעלות מיזוג ויציאות לכל החדרים.

 

אם אין בבית תשתית מתאימה או תקינה, או לחילופין יידרש שדרוג כלשהו למערכת בעת ההחלפה - המחיר יהיה גבוה יותר. מחליפים מזגן מיני מרכזי? נצלו ההזדמנות להתקנת דמפרים שמשמשים על מנת לנווט נכון את האוויר הקר/החם בין החדרים.

שאלות על התקנת מזגן מיני מרכזי

ריכזנו בעבורכם שאלות ותשובות בהקשר מזגנים מיני מרכזיים אשר נשאלו על ידי גולשים:

מזגן מיני מרכזי לא מחמם, מה הסיבה?

אם אכן בדקתם את כלל ההגדרות בשלט ואכן הוא מוגדר כשורה. הסיבה הבאה יכולה להיות משאבת החום.


האם ניתן להתקין מזגן מיני מרכזי בממד?

על פי התקן ניתן להעביר שרשור בצינור מותאם לכך מעל דלת הממ"ד.


מהם החסרונות של מזגן מיני מרכזי?

אם אינו מולטי אינוורטר, הוא מבזבז יותר חשמל למרות כיבוי הדמפרים בחדרים. 


למה מזגן מיני מרכזי לא מוציא אוויר?

בדקו אם משהו חוסם את מנוע המזגן. במידה ולא ייתכן שהקבל אינו תקין או שקיימת תקלה במדחס.


מזגן מיני מרכזי נכבה לבד, מה עושים?

תקלות כאלו נובעות מכמה סיבות, העיקריות הן: טרמוסטט שאינו תקין ולכן הוא נכבה והשניה היא קבל שאינו מצליח לשמור על מתח קבוע ולכן המזגן מפסיק לעבוד.